به قلم دکتر مسعود فکری؛ ریاست مرکز آموزش زبان معرفی مرکز آموزش زبان

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۷/۲۹ | 

با نام و یاد خداوند بزرگ و مهربان

مرکز آموزش زبان دانشگاه، حاصل حدود چهار دهه تجربه دانشگاه در عرصه زبان و تربیت فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، با برخورداری از توانایی‌های دانشی و مهارتی زبان است.
اهتمام ویژه بنیان‌گذاران دانشگاه و مدیریت کلان آن از بدو تأسیس به موضوع زبان به عنوان ابزاری مهم و دارای کاربرد‌های متنوع علمی، فرهنگی و تبلیغی، موجب گردیده که بخش‌های زبان عربی، زبان انگلیسی و زبان فرانسه از بدو تأسیس در ساختار دانشگاه تعریف و مشغول به فعالیت باشند؛ به گونه‌ای که دانشجویان بویژه در سال‌های آغازین دوران تحصیل، بخش عمده‌ای از واحد‌های درسی و فعالیت‌های آموزشی خود را به امر فراگیری زبان اختصاص می‌دهند.

این حجم گسترده از فعالیت‌های آموزشی، زمینه و انگیزه تأسیس مرکزی منسجم برای پیگیری و تحقق بخشیدن اهداف دانشگاه در این عرصه را تقویت می‌نماید.
براساس مطالعات انجام گرفته و بررسی‌های میدانی و استفاده از تجارب مراکز آموزش عالی در داخل و خارج از کشور بویژه مراکز معتبر جهانی آموزش زبان، دانشگاه در سال 96 اقدام به تأسیس مرکز آموزش زبان نمود.

هرچند مرکز طبق اولویت خود، امر آموزش زبان در دانشگاه را سامان می‌بخشد و خدمات خود را در این عرصه به دانشجویان ارائه می‌نماید، اما پایه‌گذاری چنین مرکزی به عنوان به رسمیت شناختن فعالیت‌های مرتبط با زبان اعم از آموزش، پژوهش و کمک آموزشی در جایگاه تخصصی آن است. پایش پیوسته فرآیند آموزش، بهینه‌سازی این فرآیندها، تنوع بخشی به زبان‌های مورد علاقه و نیاز دانشجویان، توسعه خدمات آموزش زبان به کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه و کمک به تحقق اهداف علمی-تخصصی سایر دانشکده‌ها با گسترش تعامل کارآمد بین رشته‌ای، از جمله مأموریت‌های مرکز می‌باشد.

مرکز زبان زیرنظر ریاست محترم دانشگاه بوده و رئیس آن عضو حقوقی شورای دانشگاه می‌باشد.
درحال حاضر، مسئولیت ارائه خدمات آموزشی مربوط به دروس زبان عربی، زبان انگلیسی و زبان فارسی به عنوان دروس مصوب و الزامی و زبان فرانسه به عنوان زبان سوم برای علاقه‌مندان به صورت اختیاری، بر عهده مرکز زبان می‌باشد.
مرکز امیدوار است با توجه به اهداف بلند دانشگاه بتواند با انجام مأموریت‌های خود، سهم کوچکی در تحقق این اهداف داشته باشد.

و هرچه توفیق است از اوست.


دفعات مشاهده: 207 بار | دفعات چاپ: 37 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر